Wycieczka do Torunia

Październik, to jeszcze dobry czas na podróżowanie, więc 13 dnia tego miesiąca zorganizowano wycieczkę do Torunia. Celem było zwiedzenie miasta, obejrzenie seansu w planetarium i uczestnictwo w lekcji pieczenia pierników. Grupa podopiecznych liczyła 34 osoby i opiekunowie w liczbie 15 osób, w celu zapewnienia bezpieczeństwa i jak najlepszej opieki. W Planetarium o godz. 10.15 obejrzano seans pt. Wspaniały świat, była to podróż po wszechświecie i wywarła spore wrażenie. Po seansie rozpoczął się spacer z przewodnikiem po Toruniu. Chodziliśmy po bruku, po którym kiedyś chadzał Mikołaj Kopernik, zwiedziliśmy Katedrę Świętych Janów, obejrzeliśmy Krzywą Wieżę i wiele innych ciekawych miejsc. W porze obiadowej zjedzono ciepły posiłek w MC Donald?s, później deser w stylowej pijalni czekolady. Tak pokrzepieni po długiej wędrówce po starych kamienicach Torunia powędrowaliśmy na godz 17.00 do Żywego Muzeum Piernika, gdzie uczestniczyliśmy w lekcji pieczenia tradycyjnych toruńskich pierników. Pokaz prowadzony na wesoło z dużą dawką humoru i starą polszczyzną, ciekawy i bardzo zajmujący. Każdy mógł sobie zrobić swój własny pierniczek, który został później wypieczony i zabrać ze sobą do domu na pamiątkę. Woń przypraw długo zostanie w pamięci. Po wizycie w Żywym Muzeum Piernika trzeba już było wracać do domu. W drodze do autokaru zatrzymano się jeszcze na chwilę przy fontannie modułowej, która składa się z mnóstwa małych gejzerów wodnych, strzelających w górę i mieniące się różnymi barwami. Widok piękny i bardzo relaksujący. Wróciliśmy do domu trochę zmęczeni ale bogatsi o nowe wrażenia. Powoli stajemy się coraz lepszymi podróżnikami. Nasi podopieczni są bardziej uspołecznieni, radzą sobie dobrze w nowych sytuacjach i zdobywają wiedzę o naszym pięknym kraju.